Moim zdaniem 406 coupe jest autem ponadczasowo pięknym, bo jego produkcja wypadła na lata 1997-2004 i dzisiaj dalej ładnie wygląda, a przy okazji nie drogim w utrzymaniu, chyba że do naprawy jest karoseria. W takim wypadku musicie szukać dobrego blacharza, ponieważ praktycznie żadna z części nadwozia, ze zwykłej 406, nie pasuje. Czego nie można powiedzieć o wnętrzu, które właściwie niczym się nie różni w tych autach. Standardowe wyposażenie wersji coupe obejmowało podgrzewane siedzenia, klimatyzację, tempomat, ABS i ESP, a dodatkowo mogliśmy dostać skórzane fotele oraz wielofunkcyjną kierownicę.
Częstymi usterkami tego modelu są nie działające szyby, czego przyczyną jest przełącznik, który nowy kosztuje niecałe 400zł, natomiast używany tylko 100zł. Kolejną typową usterką jest wyświetlacz dla klimatyzacji, na którym pojawiają się pionowe kreski. Oznaczają one, że wyświetlacz się wypala i należałoby go wymienić. Niestety ciężko jest dostać tą część.
Samochód ten wyjściowo miał cenę niemal dwa razy wyższą niż zwykła 406, ale popyt na niego był ogromny i wyprodukowano prawie 110 tysięcy egzemplarzy, z czego niecała połowa z nich była zasilana silnikiem 2.2 HDI(Z uwagi na wysoką cenę, wielu nabywców decydowało się na bogatsze wyposażenie). Na szczęście w Polsce o wiele więcej egzemplarzy posiada jednostki napędowe 2.0 i 2.9 V6, które kosztują mniej. I w eksploatacji, i w zakupie.
Jeżeli chodzi o eksploatację, to 2.2 HDI posiadał, jako jeden z pierwszych seryjnych aut, filtr FAP, który niestety był awaryjny, dlatego też lepiej nie wchodzić w posiadanie takiego auta, chyba że chcemy co 80 tysięcy kilometrów wymieniać owy filtr. Teoretycznie dzisiaj ten filtr jest bardzo tani, w porównaniu do lat premiery tego modelu, a wiedza mechaników bardzo się rozrosła, ale ja mimo wszystko doradzałbym kupno benzynowego silnika. Co prawda diesel maksymalnie pali 10 litrów ropy w mieście, a topowy benzyniak (2.9 V6 7,4s do setki) potrzebuje około 14 litrów benzyny na pokonanie 100km, ale do tego auta chyba bardziej jednak pasuje benzyna...
Jeżeli nie chcecie diesla, który właściwie kulturę pracy ma na wysokim poziomie, ani 2.9, bo za dużo pali, to bardzo mało awaryjnym silnikiem jest 2.0 136KM. Silnik ten, produkowany po roku 1999 dopracowano i stał się jeszcze mniej awaryjny, przez co jest najmniej awaryjną jednostką napędową spośród wszystkich oferowanych w tym Peugeocie. Niestety nie jest bardzo żwawy(10.4s do setki), więc auto będzie tylko ładnie wyglądać. Na szczęście bardzo dobrze współpracuje z LPG, co jest sporą zaletą. Powinienem też powiedzieć o bagażniku, którego pojemność to 390l, czyli całkiem dobrze jak na coupe, zwłaszcza że takim autem podróżuje się głównie we dwójkę. Jeżeli chcecie używać tego auta do wożenia osób, to jedynym co przeszkadza, tuż po tylko jednej parze drzwi, jest nisko poprowadzona linia dachu. Dlaczego mówię, że tylko to przeszkadza? Dlatego że wewnątrz znajdziemy dużo miejsca, z tyłu nie zabraknie miejsca na nogi, a z przodu będzie dało się usiąść wygodnie.
Ogromnym plusem tego samochodu jest jego zawieszenie. Pozwala ono na szybkie pokonywanie ciasnych i ostrych zakrętów, a przy okazji jest całkiem trwałe. Z przodu zamontowano kolumny McPhersona a z tyłu wielowahacz, dlatego też poważniejsze naprawy zawieszenia dotyczą przebiegów ponad 150 tysięcznych. Jeżeli chodzi o klocki hamulcowe, to za komplet na przednią oś, razem z tarczami zapłacimy około 220zł, natomiast za amortyzatory-140zł. Dzieje się tak dzięki ogromnej liczbie zamienników dostępnych na rynku.
Zakup
Za zadbany model z silnikiem benzynowym należy wydać około 9 tysięcy złotych, natomiast za zadbanego klekota wydamy około 10500zł.
W 2002 roku 406-tka przeszła face lifting, ale zbytnio się nie zmieniła.
Co Wy sądzicie o tym Peugeocie? Dajcie znać w komentarzach i udostępniajcie moje "artykuły" :P
Do wtorku :D
Świetny wpis. Ważne, aby przy takich samochodach umieć dobrze zadbać o ich stan. Może nam to zapewnić profesjonalna regeneracja filtrów dpf fap.
OdpowiedzUsuńJakoś ja nad tym się za bardzo nie skupiałam, ale chcę od siebie dodać, że właśnie bardzo ważną sprawą jest wiedzieć gdzie można pojazd oddać do kasacji. Udało mi się niedawno natrafić na ofertę z https://kasacja-warszawa.pl/ którą chcę każdemu oczywiście polecić.
OdpowiedzUsuń