środa, 3 maja 2017

Inny, mniejszy Lancer

Mitsubishi Colt

Auto które od 1978 roku do 1984 było zupełnie innym modelem w gamie Mitsubishi, niż Lancer, miało być niezawodne i przestronne. Dodatkowo jego dobry stosunek jakości do ceny sprawiał że był to samochód dla mas. Niestety nie sprzedawano go w Polsce.


Pewnie zastanawiacie się czemu wspomniałem o Lancerze?

Mitsubishi Colt 2 generacji(1984-1988r) był po prostu 3 drzwiową wersją Lancera. W USA nosił nazwę "Dodge Colt".


Kolejna generacja Colta(1988-1992r) była już sprzedawana w Polsce, a dodatkowo dostała ABS oraz wspomaganie kierownicy.


Czwarta generacja Colta była sprzedawana jako odmiana Lancera, a nie jego 3 drzwiowa wersja.


Co ciekawe, produkcja trwała od 1992 roku do 1995, a aż do 2005 roku w Malezji. W końcowych fazach produkcji sprzedawano je z poduszkami powietrznymi. Jednakże dzięki niskiej masie własnej, dodatkowo obniżanej przez rdzę, oraz całkiem ciekawym silnikom (1.8 w odmianie GTi, oraz 1.6 w wersji 4x4) autko było żwawe i mało paliło. Wersja 1.8 GTi miała 140KM, co przy masie ok. 1000kg pozwalało na przyspieszenie do pierwszej setki w ok. 7.5s i osiągnąć maksymalnie 210km/h. Jak na tak małe i miejskie autko to sporo.


Ładniejsze i szybsze od Golfa.-Taki jest Colt 4 generacji.

Za komplet klocków hamulcowych zapłacimy około 80zł a za tarcze 120zł. Amortyzatory na przednią oś to wydatek rzędu 240zł. Jeżeli chcielibyście kupić Colta w wersji GTi, która według mnie jest najlepszym wyborem, będziecie musieli wydać około 4 tysięcy złotych, oczywiście o ile znajdziecie ten model. Niestety zostało ich bardzo mało.

Piąta generacja Colta, produkowana w latach 1995-2003, jest ostatnią generacją "innego Lancera". Niestety najmocniejszą wersją jest 1.6 o mocy około 103 koni mechanicznych popychająca Colta do setki w 9 sekund, ale dalej frajda płynąca z jazdy jest nie do opisania. Najczęściej jednak wybierane były z silnikiem 1.3 o mocy 75KM. Jeżeli chodzi o usterki czy awarie, to ich po prostu nie ma. Z tyłu siedzi się wygodnie, ale jeżeli z przodu nie siada karzeł, to z tyłu nie ma miejsca na nogi. Z drugiej strony Colt jest autem małym, więc nie można spodziewać się cudów.


Spalanie silnika 1.3 maksymalnie nie powinno przekraczać 8.3-8.5 litra na 100km, natomiast 1.6 nie przekracza 8.9-9.1 litra, na ogół wartości spalania plasują się na pułapie 6.5 litrów benzyny w mieście.

 Klocki hamulcowe kosztują około 100zł, tarcze 170zł, natomiast amortyzatory, 230zł. Jeżeli chcecie zakupić "piątkę" w dobrym stanie, to musicie przygotować się na wydatek 4 tysięcy złotych.

Ostatnia generacja Colta przestała być mniejszym Lancerem. Od roku 2004 do 2012 sprzedawano Colta szóstej generacji, który przeniósł się do segmentu B.


Wykończenie stoi na dobrym poziomie, materiał może nie jest najlepszy, ale Colt ma być tani, więc nie można oczekiwać nie wiadomo czego. Spalanie najpopularniejszego w Polsce silnika w VI generacji, czyli 1.3 o mocy 95KM to około 7 litrów, przy ciężkiej nodze ta wartość wzrasta do 9 litrów. Colt jak zawsze jest bezawaryjny i tani w eksploatacji.



Klocki hamulcowe kosztują 57zł, tarcze to wydatek około 140zł, natomiast amortyzatory to wydatek około 240zł. Ta generacja otrzymała wersję nadwoziową cabrio. Cóż mogę o niej powiedzieć? Wygląda dziarsko :D


Colt VI generacji w roku 2008 otrzymał face lifting, i niektóre źródła opisują go jako nową generację Colta...


Najmocniejszą wersją silnikową tego auta było 1.5T 150KM produkowane od roku 2005 do 2008. Również jak w wersji GTi, ta daje na prawdę dużo emocji. Niestety przez współpracę z Mercedesem części, takie jak skrzynia biegów, potrafią wymagać częstszej wymiany... Na zakup Colta VI przed face liftingiem trzeba przeznaczyć około 10 tysięcy złotych, natomiast na wersję poliftingową już 15 tysięcy złotych...

Co Wy sądzicie o Colcie? Dajcie znać w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz