Otóż istnieje parę modeli na które warto zwrócić uwagę i jednym z nich jest Vectra C.
Swoim wyglądem nawiązuje do Cadillaca CTS oraz jest ostatnią Vectrą jaka wyszła, ponieważ jej następcą jest Insignia. Vectra C była przedstawicielem segmentu D od 2002 do 2008 roku i przez ten czas stanowiła dobrą alternatywę dla drogich limuzyn. Było tak dlatego że oferowała całkiem miły wygląd, dużo miejsca wewnątrz oraz całkiem dobre osiągi.
Ciekawostką było to iż dzieliła ona płytę podłogową z Fiatem Croma, Saabem 9-3 II generacji i Cadillaciem BLS. W Oplu silników było bardzo dużo, zaczynając od 1.6 100KM, przez 1.8 122KM, aż do 3.2 V6 211KM. Najmocniejszą benzynową jednostką jest 2.8 V6 Turbo 250KM która daje całkiem sporo frajdy z jazdy, jednak produkowano ją tylko przez rok, od 2007 roku i kładł ją często układ elektryczny... Z silników wysokoprężnych mamy już mniejszy wybór pojemności ale mocy, jak najbardziej. Tak więc zaczynając od 1.9 CDTI 100KM, przez 2.2 DTI 125KM, na 3.0 V6 CDTI 184KM kończąc. Z 1.9 najrozsądniejszym jest chyba 150KM, ponieważ przy jeździe do 140km/h spala mało, natomiast gdy przekroczymy tą prędkość chociażby o 1 km/h to spalanie wzrasta nieadekwatnie do tego wcześniejszego. Silnik ten, produkowany od 2004 do 2008 roku oferowany był ze skrzynią manualną 6-cio biegową oraz automatyczną o identycznej ilości przełożeń. Spalanie natomiast plasuje się na poziomie ok. 4.8l/100km w trasie i 7.3l/100km w mieście. Jednostka o tej samej mocy produkowana w latach 2003-2005 oferowana była tylko i wyłącznie z 6-cio stopniowym maualem i paliła nieznacznie więcej niż ta oferowana z automatem.
Niestety Vectry nie były wolne od wad, skrzynie automatyczne produkowane w latach 2004-2007 miały złe sterowanie, przez co bardzo szarpały i ślizgały się po biegach ale wystarczyło zastąpić stare sterowanie nowym i nasz Aisin działał bezproblemowo. Jedyne co mogło zakłócić jego pracę był słabej jakości olej. Dlatego też należy go zmieniać co 30 tys. kilometrów przy anemicznej jeździe lub przy 50k km jeżeli jeździmy dynamicznie. Silniki 1.9 CDTI, produkowane w latach 2004-2008 nie przypominały starych 1.9 CDTI, które w zasadzie różniły się głównie osprzętem od 1.9 JTD, były za bardzo ekologiczne, chodzi o klapy wirowe i EGR.
W 2005 roku Vectra C przeszła face lifting. Zmieniono głównie wygląd przodu auta, przypominało ono bardziej Astrę...
W tym roku zmieniono moc silnika 1.8 122KM na 140KM, palące ok. 7 litrów na trasie i 10 litrów benzyny w mieście. Wprowadzono wersję OPC oferującą tylko dwa silniki: 2.8 V6 turbo 255KM i 280KM.
Skrót OPC oznacza Opel Perfomance Center, czyli dział tuningowy Opla. Wersje OPC były...niesamowite. Zaczynając od foteli Recaro, a na przycisku "sport" kończąc. Ten mały przełącznik zmieniał Vectrę OPC w potwora, trzeba było walczyć o swoje życie na drodze, bowiem chciał on jechać szybciej i szybciej. W 2008 roku Vectrę zastąpiła Insignia. Głównym minusem Vectry C jest fakt iż bardzo dużo policji jeździło tymi samochodami, i do dzisiaj kiedy widzę takiego szarego albo czarnego Opla w lusterku zastanawiam się czy to czasem nie nieoznakowany radiowóz... Ceny Vectry C zaczynają się od 10 tysięcy złotych, kończąc na 22 tysiącach złotych. Natomiast za wersję OPC należy wyłożyć na stół około 30 tysięcy złotych. Ciekawą wersją Vectry była GTS, która oferowała silnik 2.8 V6 250KM oraz 2.2 DTI. Jeżeli chodzi o popularne jednostki napędowe to mamy 1.8 122KM, którego głównym minusem jest 11 litrów benzyny w mieście na 100km. Jeżeli zdecydujecie się na zakup Vectry C, omijajcie 2.2 147KM który kocha olej, a łańcuch rozrządu nie wytrzymuje 50k km a poza tym jest bardzo ospały.
Zalety tego modelu to:
-ogrom miejsca wewnątrz
-silnik
-ogrzewanie
Wady natomiast to:
-Koszty utrzymania, które są generowane w dużej mierze przez drobne usterki.
-Widoczność wewnątrz auta
Co Wy sądzicie o tym Oplu? Podzielcie się swoim zdaniem w komentarzach :D
Strasznie mi się podoba wnętrze tego samochodu
OdpowiedzUsuńŚrodek jak z poprzedniej epoki, ale z zewnątrz cały czas aktualny.
OdpowiedzUsuń